24 April 2015

Budak Degil !

Assalamualaikum,

Haaa siapa budak degil tu?

Oshin lah!
Haha.

Dapat gelaran baru kat ofis.
Dikata budak degil okey.

Sebab?
Oshin suka melawan katanya.

Orang dah mengata, kita terima je lah.

Lagipun bukan melawan suka-suka.
Dah bukan masuk skop kerja.
Memanglah Oshin tak nak terima.

Kerja yang ada pun menimbun.
Nak buat kerja yang tak masuk skop kerja.
Betul tak?

Oshin tak nak lah termasuk golongan yang kaki kipas ni.
Kita tahu kemampuan takat mana.
Jadi rasa tak boleh buat, kita bagitau awal-awal.

Tapi tak sangka pula di belakang.
Oshin kena cop tak boleh nak terima kerja dan arahan.

Kalau tak boleh terima cara Oshin, terpulanglah.
Suka hati kamulah :-)

2 ulasan:

Siti Rohaida Yusof berkata...

yelah..kalau kerja yang diberikan tak termasuk dalam skop kerja,dengan kerja yang dah menimbun-nimbun,baiklah buat yang menimbun-nimbun dari buat kerja untuk kipas boss kan..isk...ad jugak dalam opis macam tu...last² keje dia bagi kat orang..

aKSARAfENDI berkata...

yg lain2 tu saje nak lepas tangan tu, pastu serah kat orang lain utk buat keje.bila menolak,dikatakan melanggar arahan..banyak cantik plak dorang tu kan..ish3