Pages

24 Oktober 2013

Install BBM for Android

Assalamualaikum

Tadi Oshin ada update entry pasal BBM for Android kan. Ada yang bertanya macam mana nak install. Oshin bantu apa yang Oshin ingat ye. Sebab pandang sekali sekala je masa install tu. Huhu.

First, buka play store korang. Then search BBM macam bawah ni.


Lepas dah install --> Open. Then akan keluar paparan bawah ni
Bagi yang pernah guna BB sebelum ni boleh terus sign in guna ID lama. Tapi yang belum ada boleh pilih Create a Blackberry ID. Ruang pertama tu masukkan email yang aktif. Sebab nanti dia akan hantar verification link pada email. Lepas tu pilihlah password yang berkenan di hati. Security question pun boleh create sendiri.


Lepas tu akan keluar satu paparan untuk masukkan email yang kita create ID tadi. Then, paparan atas ni akan keluar. Semalam Oshin stuck kat bahagian sini lah. Tunggu lama giler tapi satu emel pun tak masuk. Hari ni cuba lagi dan tak sampai berapa second dia setup terus. Line punya pasal la kot.

Check emel ada verification link. Boleh juga on kat web tapi lagi mudah guna hp kan. So bolehlah godek apa-apa yang menarik. Tukar 'display name' , 'status' , masukkan gambar dan lain-lain. Nak invite kawan lain bolehlah guna sama ada melalui scan barcode / mintak bb pin / email / sms. Jadi pilihlah mana yang berkenan ye.

* SELAMAT MENCUBA ! *
BB pin : 7B83A081

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kita taip di play store Blackberry for android tapi banyak yang keluar.kita tak tahu awak guna yang mana satu?kita dah cari yang macam awak tunjuk tu tapi tak jumpa
:(

oshin berkata...

mungkin android awak tak compatible untuk bbm kot huhu sorry :(