Pages

11 Julai 2013

Kuasai Bahasa Mandarin Dalam 7 Hari

Assalamualaikum...

Klik Banner

Buat ibu bapa yang inginkan anak-anak untuk menguasai bahasa mandarin, inilah peluangnya. Pembelajaran asas yang mudah serta membantu secara total. Tidak perlu hantar ke kelas bahasa yang mana kita tahu agak sukar untuk dapatkan kelas bahasa terutama di kawasan luar bandar. Pembelajaran ini boleh dilakukan di rumah sahaja. Mudah bukan ?


KENAPA PERLU BELAJAR MANDARIN ?
Ya tidak di sangkal bahawa bahasa Inggeris itu penting namun apabila melihat perkembangan bahasa Mandarin kini akan datang kepentingan untuk menguasai bahasa Mandarin akan sama pentingnya dengan bahasa Inggeris.

Mari kita lihat dalam konteks negara kita :

PELUANG-PELUANG PEKERJAAN

Kini ianya sudah berlaku walaupun tidak secara keseluruhannya dimana banyak syarikat-syarikat yang dikuasai oleh bangsa Cina meletakkan bahasa Mandarin sebagai syarat untuk bekerja di syarikat mereka.

Sudah tentu bangsa-bangsa selain dari bangsa Cina yang tidak tahu berbahasa Mandarin tidak akan dapat peluang untuk bekerja di syarikat tersebut. Hendak salahkan syarikat tersebut tidak boleh juga kerana urusan pekerjaan mereka banyak berkisarkan bahasa Mandarin.

BAHASA SESUAI UNTUK BELAJAR MATEMATIK

Ramai yang tahu termasuk anda sendiri tahu apa itu SEMPUA satu sistem perkiraan menggunakan alat yang dinamakan SEMPUA. Untuk menguasai sistem ini dengan mudah sudah tentu perlu menguasai bahasa Mandarin itu sendiri.

Oleh jika anak-anak tahu bahasa Mandarin maka potensi untuk ia menguasai ilmu Metamatik sangatlah tinggi.

BANYAK DIGUNAKAN DALAM PERNIAGAAN

Ini satu lagi fakta yang tidak boleh disangkal dimana walaupun bangsa Cina yang bahasa rasminya bahasa Mandarin merupakan 30% populasi di negara kita tetapi 80% dari kuasa ekonomi dan perniagaan dikuasai oleh mereka.

Bayangkan jika sampai masa anak-anak anda dewasa kelak peluang untuk berjaya dalam perniagaan amat-amat cerah kerana dapat menguasai bahasa Mandarin sebagai bahasa melakukan urusan perniagaan mereka.

DIHORMATI DAN DIPANDANG TINGGI

Bayangkan juga jika anak-anak anda dapat menguasai banyak bahasa dan sekurang-kurangnya 3 bahasa iaitu bahasa Melayu, bahasa Inggeris dan bahasa Mandarin. Mereka akan dihormati dan dipandang tinggi.

Sudah pasti dapat mengelakkan diri mereka dari gejala penipuan kerana tidak faham bahasa Mandarin.

Jangan malu jangan segan. Rebut peluang ini dengan sebaiknya.
Berminat ?

4 ulasan:

Anum berkata...

salam ramadhan

maszull berkata...

assalamualaikum oshin...macam menarik jer ni nak belajar juga boleh...:)

Cik Nor berkata...

eira blajar jgk ker?hehe

oshin berkata...

anum : salam ramadan too :D

mama : waalaikumsalam...jom kita belajar sama hee

kak normi : dulu skola cina bljr sket da lupa..kena sambung balik kot hehe