20 Jun 2013

Jerebu Semakin Membimbangkan

Assalamualaikum


Inilah keadaan jerebu kat tempat Oshin jam 10.00 pagi tadi. Terasa makin teruk la pulak. Keliling ni penuh debu rasanya. Hidung dah mula sakit dan pedih. Hampir juga sesak nafas. Apatah lagi kawan-kawan yang ada kat JB, Kota Tinggi, Muar, Pasir Gudang dan lain-lain yang mana catatan IPU ke tahap membimbangkan.

Harap kawan-kawan semua jaga diri baik-baik ye. Terutama yang ada anak-anak kecil. Kalau boleh janganlah dibawa keluar rumah sebab keadaan udara yang tak berapa nak baik. Banyakkan minum air masak dan kerap cuci tangan. Tak lupa pakai topeng/mask kalau keluar rumah.

Oshin nak beli mask juga ni sebab makin teruk :(

5 ulasan:

fyna berkata...

teruk juga tue kan. kesihatan kena jaga nih.

boni kacak berkata...

memang nampak teruk sangat tu.. pakai mask tau

oshin kecik berkata...

fyna : tula pasal...paling teruk time tengahari...drive pun kena bukak lampu

boni : huhu tau takpe...mmg kena pakai ni

Nurzakiah Hanum berkata...

bahaya tue

Normi Nieza berkata...

jaga kesihatan yer eira..