Pages

1 Disember 2011

takziah buat keluarga Rara Zikry - Allah lebih menyayangi beliau


assalamualaikum...

tengah oshin melayan tweet dari kawan kawan. terbaca dekat timeline pasal seorang yang bernama Rara Zikry telah menghembuskan nafasnya yang terakhir. siapa Rara Zikry ?

kalau korang pernah tertengok atau terdengar atau terbaca kisah seorang gadis yang dulunya seorang periang. dengan tak semena-mena disahkan menghidap penyakit kronik. rasanya ramai kot yang tau berita nih. ni serba sedikit berita tentang arwah.

Pada 19 Mac 2010, Rara Zikry mengalami serangan asma ketika mengayuh basikal (tapi mummy dia cakap, masa dia tgh jogging) bersama rakan-rakan. Kemudian beliau dihantar ke Subang Jaya Medical Centre dan dimasukkan ke ICU dalam keadaan koma. Tak lama lepas tu dia terjaga tapi dah tak boleh cakap dan mengalami beberapa komplikasi lain. 
 
Tak berapa lama lepas tu, dia telah dipindahkan ke Hospital University untuk further treatment dan doktor diagnose dia telah mengalami Hypoxic Ischemic Encephalopathy (brain damage)


semoga Allah mencucuri rahmat ke atas arwah dan menempatkan arwah di sisi orang-orang yang beriman. salam takziah buat keluarga arwah dan semoga tabah menghadapi ujian dari-Nya. Al-Fatihah.

8 ulasan:

maszull berkata...

assalamualaikum...al-Fatihah buat arwah moga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah dan rohnya d'tempatkn didlm golongan org2 beriman Amin..:(

Tanpa Nama berkata...

AL-fATIHAH...

::CIK LYNN:: berkata...

alfatihah...

cik lynn pnah tgk...tp xigt kt na...arwah sangat cantik...

Unknown berkata...

Al-Fatihah, semoga rohnya dicucuri rahmat, dah lama x dgr berita rara ni, semoga roh nya tenang di sana...insyaAllah Amin

Nurul Jannah berkata...

ajal maut semuanya datang tanpa diduga. Hanya Allah yang maha mengetahui. takziah .

elnino de moona berkata...

al-fatihah..
sedih baca cerita arwah..
semoga rohnya dicucuri rahmat..

Ca Ezah berkata...

ca xkenal pon sape arwah ni..papepon..al-fatihah~

::adibsalam:: berkata...

al fatihah