17 November 2011

cinta tanpa paksaan

assalamualaikum...

arini oshin nak bagi ceramah sikit la ye. HAHA. what the fish ! tak kose den nak bagi ceramah u ollssss. den ni bukan ada cop sirim pon nak bagi ceramah bagai. muahaha. see the teeth pon tau la. minah gigi besi kan ! haha.

korang pernah alami cinta yang dipaksa ? urmm. oshin tak pernah lagi kot tapi kalau dipaksa kapel penah la jugak. muahaha.

* Ni bukan Entry Perasan Okey *

apa guna memaksa orang untuk cintakan diri kita. kalau dah memang ditetapkan si dia itu milik kita insyaAllah Allah akan bukakan hati si dia untuk terima kita sepenuh hati. bagi la pasangan masa untuk merawat luka dan derita dalam hati dia. tapi tak bermakna korang tak perlu usaha.

cuma usaha tu perlulah diiringi dengan kesabaran dan kecekalan yang tinggi. mungkin oshin boleh kongsi sesuatu dengan korang. pengalaman oshin bercinta dengan seorang lelaki yang tidak mudah untuk lupakan kekasih lama. apa oshin buat ? oshin bersabar dan cuba menjadi yang terbaik untuk dia.

tiap kali ada masalah dia akan luahkan. walaupun perit untuk dengar nama perempuan lain tapi oshin cuba memahami perasaan dia. sebab oshin pon penah macam tu. HAHA. lama-kelamaan dia dapat lupakan kekasih lama dan mula menghargai susah payah oshin selama dengan dia. indahkan bila dia mula beri perhatian.

kita tak boleh nak harapkan benda ni jadi dalam sekelip mata. ada peringkat dan masa masa yang kita akan diuji dengan kuat. waktu itu Allah menguji hati kita dan kesabaran kita dalam menghadapi dugaan. jangan sedih dan putus asa. kuatkan semangat dan teruskan perjalanan. *cewah, bukan main lagi*