16 November 2011

budak SPM kene tangkap bercumbu

assalamualaikum...

arini oshin nak cite pasal semalam. benda ni bukan lah oshin nampak ngan kepala mata akal jiwa sanubari oshin tau. haha. panjang pulak mukadimah. sesapa yang tengok berita kat tv3 semalam mesti perasan tajuk berita nih.

budak yang tengah SPM ni perempuan tau. masa kene tangkap tu dia tengah comolot ngan boipren kat dalam kete. kalau da SPM mestilah umur 17 tahun. yang boipren pulak umo 20 tahun. yang kesiannya budak ni pakai tudung.

masa kamera tunjuk arah dia (muka dikaburkan) budak tu tengah kesat-kesat air mata. adoi dik. kan tengah SPM. ingat ingatlah masa depan. nak buat ape pon pikir la juta juta kali. ni da kene tangkap belum tentu arini ko boleh jawab exam. tau la arini subjek Sejarah. ko pandang sebelah mata je kan.

urmmm. memang kesian la budak nih. hanya kerana ikutkan nafsu ko lupa semua tanggungjawab yang tengah ko pikul. entah apa perasaan mak ayah ko kan. umur tak cukup lagi dik. spender pon mak basuhkan lagi. ko da berlagak macam orang kawen. tak lama pon SPM tu. lepas abis peksa ko nak kawen terus pon takpe. cakap ngan parent.

memang diorang akan marah tapi ko cakap la dari ko buat benda yang tak betul. baik kawen terus. yang laki pon satu. ko da tau budak tu tengah peksa tak yah la gedik gedik bawak budak tu kuar. patutnya ko bagi nasihat dan teguran pada dia supaya concentrate pada pelajaran. bukannya merosakkan budak tu. haish. takut oshin dengan budak budak sekarang.

semoga kita semua masih kuat iman dan teguh dengan pendirian-Nya. insyaAllah.

5 ulasan:

Anum berkata...

jauhkan la dari benda2 yang x baik

Salwa berkata...

Banyak dugaan dan godaan pada zaman sekarang ni. Orang-orang muda harus sentiasa berhati-hati. Sentiasa ingat tuhan InsyaAllah diri tak terjerumus kepada perkara tidak elok.

^^eKaTiKaH^^ berkata...

exam belum habis dah berani buat hal...kalau gatal sngt kahwin jew terus...xpayah amik exam...buang duit mak bapak jew.. --'

wanie wonek berkata...

sebagai perempuan yang bertudung, saya rasa malu

Abg Stalker berkata...

bodo tu namanya..berfikir x gn akal,bertindak ikut nafsu.