6 September 2011

kisah di hari raya pertama

assalamualaikum...

oke jom oshin cite pasal raya oshin pulak ye. asik baca orang punye je. mari kita buat cite sendiri plak. baru la fair and square kan. wewitttt.

bangun subuh la kan. lepas tu basuh muka gosok gigi siap siap pegi kubur arwah atok. da siap ke kubur balik umah masuk dapur la pulak. yang lelaki pegi masjid solat raya. mak oshin macam biasa pegi umah DO tolong setel untuk jamuan hari raya.

raya kali ni masing masing makan awal. sebab bibik takde. jadi kami la kene jadi bibik. haha. kami bergilir la buat keje. ada yang kemas dapur. ada yang pegi bersiap. ada yang kemas ruang tamu. macam macam keje ada.

acara wajib tiap tahun sesi bergambar. macam macam gaya ada. tapi tahun ni takde aksi lompat melompat. semua gaya sopan ala gadis ayu aka perempuan melayu terakhir. haha.

* geli sey *

bila mak oshin da balik sesi bersalam salaman dan bermaaf maafan pon diadakan. kali ni oshin cool sikit la. takde leleh meleleh. haha. hepi dan bersuka ria je la. lepas tu tunggu family paklong sampai. diorang da makan kitorang baru gerak keluar pegi raya. kali ni lambat jugak la. lepas zohor kot baru gerak.

untuk raya pertama tahun ni dapat 4 rumah je. kalau sebelum sebelum ni leh jejak 6 ke 8 umah. hihi. takpela kan. janji ada jugak melawat umah sedara mara kan. jom layan gambar first day raya ok.


2 ulasan:

Eyfa Zalifa berkata...

hehe..cool?hahaha!!Ok lar tu..sama ^^"

siti kektus berkata...

raya pertama kite p uma sdare mara yg kat kg je. hehe ;p


selamat hari raya. ;)