9 Jun 2011

ingat daku dalam doamu

assalamualaikum.....

korang ingat tak masa kecik-kecik dulu. bila time raya mesti dok sibuk pujuk mak ayah mintak duit nak beli kad raya. kalau tak dapat nangis sambil hentak-hentak kaki. hihi. betul tak ? oshin tak macam tu. oshin anak yang baik. kalau tak dapat cuma masuk bilik tekup muka kat bantal pastu jerit kuat-kuat. haha. itu tipu jep.

macam biasa dalam kad tu mesti ada tulis camni...
  • selamat hari raya
  • baju raya berapa pasang ?
  • kuih da buat ke beli je ?
  • kasut awak berapa pasang
  • jemputla datang ke rumah nanti
lepas tu tak sah kalau takde pantun kan

pecah kaca,
pecah gelas,
sudah baca,
harap balas.

macam-macam lagi pantun boleh kita tengok kalau ada simpan lagi la kad-kad dulu. lepas tu paling bawah sekali ada pesanan. macam ni :

p/s : ingat daku dalam doamu.

ececeh macam bercinta plak kan. padahal bagi kat jiran sebelah depan umah jep pon. haha. kalau diingat balik rasa rindu zaman kanak-kanak kan. takde pk masalah. sentiasa pk nak main ngan kawan-kawan jep. lepas tu paling best time kumpul ramai-ramai beratur panjang sebab nak duit raya. haha.

*erkk. tetibe jep ce cite mood raya. pose pon belom oshin oi. pose ganti pon tak ganti-ganti. adeh =_=" nasib baik ada lagi bape hari jep. minggu depan lepas baik demam leh la ganti ye dak. hihi.

oshin ngah demam nih. harap-harap baik la sebelum besday minggu depan. eceh. nak pomot nampak ! hihi. tak malu. 16 jun dinanti :-)

4 ulasan:

zuwaidah berkata...

zaman kak zu dulu, kad raya cantik2 belaka. kak zu buat kad raya sendiri masa kecik2 dulu, teruja tgk kad raya yang berwarna warni. bila dah masuk remaja, malas nak buat sendiri, beli je (tabung sendiri heheheehe)
oshin, ganti jangan tak ganti..kak zu dah masuk 3 hari ni berpuasa. sampai minggu depan la kot nak puasa, insyallah.

Abang Stalker berkata...

semoga cpt baik dmm ye.. :) selalunya prmpn le plg excited nk raya.pdhal korg le yg x pnh penuh pose.hahaha..xpe2,ada alasan.pape pun memori mse kita kck2 dlu mmg kenangan terindah. :)

normi nieza berkata...

cantik seh blog dia.....how u create?hehe

osHin berkata...

@kak zu : lepas baik demam nanti insyaAllah saya abiskan ganti...hihi ada gak sorang kawan ni sampai sekarang tak penah miss anta kad raya...hand made lagi...

@abg stalker : tq atas keprihatinan...rindu nak balik zaman tu kan..*mustahil

@normi : template belakang pakai yg sedia ada..header plak edit pakai photoscape