1 Jun 2011

hari makan sedunia !!!

assalamualaikum

hoho hari ni merupakan hari makan sedunia buat cik oshin.

kenapa ?

sebab nak makan lar. haha.

ini kerana hari ni je macam-macam cik oshin sumbat dalam mulut ni lepas tu turun melalui esofagus -> trakea -> salur darah -> jantung -> hati -> limpa -> usus besar -> usus kecik -> perut. *oke ni sumer tipu. cik oshin ta pandai subjek sains. haha.

na pegi keje nampak ada nasi lemak atas meja. ayah cik oshin beli 4 bungkus. memandangkan adik da makan sebungkus dengan tak malunye cik oshin amik 2 bungkus. oleh itu :

4 bungkus - 1 bungkus = 3 bungkus 
*setelah adik makan 1 bungkus

3 bungkus - 2 bungkus = 1 bungkus 
*setelah cik oshin bawak lari 2 bungkus

ini bermakna pagi sahaja 2 bungkus nasi lemak cik oshin telan kunyah. lepas tu tengahari pegi makan ngan kak asiah. kawan sama keje. order nasi ayam. memang mabeles. ayam garing plus sup + sambal kicap. mabeles hingga meleleh hingus air liur. aritu nasi die x banyak. arini boleh tahan la banyak. tapi cik oshin mampu abiskan sampai licin. *kembang hidung jap.

da siap makan cik oshin nampak ada goreng pisang. 1 hinggit dapat 5 keping. murah kan ? cik oshin amik la sehinggit. nampak plak kepok lekor. sama jugak cam goreng pisang. beli 1 hinggit dapat 5 ketul. amik lagi sehinggit. pusing belakang nampak plak jambu potong dalam bekas. teringatkan hari-hari berlalu yang mengidam nak jambu potong. tanpa rasa bersalah cik oshin amik sebungkus.

oh gila makan cik oshin arini. nasi lemak 2 bungkus + nasi ayam sepinggan penuh + 5 keping pisang goreng + 5 ketul kepok lekor + sebungkus jambu potong + (menu makan malam) = kekenyangan. *burp. alhamdulillah. jangan terkejut ea. hihi.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko ni mentekedarah ke???? hahhaahhaaa..... kebulor bebenor dah ko ni......

saiazuan berkata...

hari hari adalah hari makan ku.. haha

Tanpa Nama berkata...

ada jin dlm perot dia tu.... tu yg selera lain mcm je ari ni.....hehehee

osHin berkata...

hamboi...sedap jep kutuk aku eh hahaha bukan senang nk dapat selera cmni....

nuyui a.k.a miss NUSHA berkata...

ahakz!!selagi leh telan,telan tau..

t skit,xleh dh.

p/s: tq ea sudi sggh dari BPM..