4 Mei 2011

kenapa kau berubah ? ? ?

assalamualaikum

satu persoalan diajukan pada cik oshin. napa cik oshin berubah. hmm. kenapa ek. cik oshin pon tak tau la. haha. ada banyak sebab kenapa cik oshin berubah. tapi apa yang berubah ?

bagi yang tak mengenali cik oshin mungkin tak faham and tak tau ape yang berubah. tapi bagi yang da lama kenal akan rasa perubahan tu. urm. kenapa ek. kenapa bha ko berubah ni bha. haha. sabahan suda.

ape yang cik oshin boleh kata pengalaman dan perjalanan hidup mematangkan diri cik oshin. *erk. matang ke? haha. semakin lama cik oshin makin kenal sapa kawan. sapa lawan. sapa musuh. sapa sahabat. macam mana nak tau ? cube korang test ngan $$$. haha.

bile melibatkan hal duit korang akan lebih kenal manusia tu kawan @ lawan. cik oshin sendiri penah alami sume ni. masa pinjam bukan main manis lagi kata-kata. katanya kawan baik dunia akhirat. janji nak bayar bile gaji. tapi sampai masa senyap terus. dah la tak nak bayar buat fitnah pulak tu. memang aku haramkan semua duit tu ! *opss. terlebih sudah !

yang lain plak bile nak meminjam macam orang terdesak sangat la. tapi buat-buat lupa nak bayar. bile ditegur siap mintak diskaun lagi. nasib baik nak jugak bayar kan. tapi bile cik oshin meminjam. tak sampai 24 jam da mintak balik. adoi. kalau rasa tak nak bagi pinjam cakap je la awal-awal. takdela aku ni macam mati anak cari balik duit nak bayar balik. haish.

macam-macam lagi yang boleh kite kenal diri sebenar seseorang tu bile melibatkan hal duit. kalau dulu cik oshin seorang yang lembut hati. *bwekk. susah nak amik ati kalau orang cakap apa-apa. tapi kene ingat. walaupun muka nampak baik (cett) tapi dalam hati macam kene siat-siat ngan pisau.

cik oshin ni plak jenis yang memendam rasa. tapi sekarang ni kalau sakit hati men cakap lepas jep. haha. lantak la orang nak terasa ke apa. kalau dulu cik oshin ni dibuat macam patung takde nyawa. dengar je cakap orang. sekarang akan ku balas abis-abis. haha. tapi kalau kene tegur ngan mak ayah diam jugak la. haha.

moral of the story. jangan ingat cik oshin ni tunggul takde perasaan. sekali kene sembur terdiam terus ko. haha. jangan disangka air yang tenang takde naga. wakaka.

Tiada ulasan: