Pages

23 Mei 2011

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

image

Pengarah : Ben Ashaari

Pelakon : Misa Amane
                 Zacky
                 Izyan Kaher
                 Sarah

kisah 3 sekawan yang bersahabat baik sejak sekolah rendah. Misa Amane, Izyan Kaher dan Sarah. ke mana saja pasti berdua. bila sorang tiada terasa janggal dan pelik. satu kampung kenal keakraban mereka bertiga. namun perpisahan terjadi jua apabila masing-masing melangkah ke universiti.

Misa Amane mendapat tawaran ke selatan tanah air, Izyan Kaher di pantai timur manakala Sarah di ibu kota. namun jarak yang jauh tidak memisahkan mereka. melalui laman twitter, facebook dan blog mereka dapat mengetahui perkembangan masing-masing.

namun kemunculan Zacky membuatkan hubungan di antara mereka bergolak. Zacky merupakan kekasih kepada Sarah. sikap mengongkong Zacky membuatkan hubungan mereka bertiga terbatas. sekiranya Zacky dapat tahu akan ada perjumpaan antara mereka bertiga pasti dia akan mencari helah untuk menggagalkan rancangan mereka. *teruknya mamat nih. huhu.

disebabkan itu Misa Amane dan Izyan Kaher membuat keputusan untuk tidak lagi berhubung dengan Sarah walaupun dalam hati mereka sangat merindukan teman yang satu ini. satu hari Misa Amane ingin membuat kejutan pada Izyan Kaher. dia menaiki kereta api menuju ke ibu kota. dan setelah tiba dia terus ke hostel Izyan Kaher. alangkah terkejutnya sahabatnya tu.

memandangkan Izyan Kaher tiada kelas waktu itu, mereka mengambil keputusan untuk bersiar-siar ke ibu kota. mereka membuat keputusan untuk menaiki komuter yang lebih memudahkan pergerakan mereka. semasa membeli tiket Izyan Kaher terlihat kelibat seseorang yang amat dikenalinya. namun hatinya masih ragu-ragu lantas mengabaikannya.

semasa menunggu komuter tiba, sekali lagi Izyan terasa ada seseorang yang sedang memerhatikannya namun masih tidak pasti siapa gerangannya. komuter tiba dan mereka berdua pantas menyelitkan diri ke dalam tren. dan tiba-tiba ...................

Izyan Kaher : oucchhhhhhh...sakitlah !! apsal ko pijak kaki aku ?? (sambil menahan sakit tanpa memandang orang yang memijak kakinya)

Sarah : saya mintak maaf....

Izyan Kaher : apa maaf-maaf...lain kali gunalah mata tu untuk tengok... (menoleh ke arah pemijak kaki tersebut)

Izyan Kaher : misaaaaaaaaaa !!!! (tang ni sume orang dalam tren pandang ke arah mereka)

Misa Amane : ko da kenapa Izyan ? (kebengangan sebab Izyan menjerit tetibe + malu)

Izyan menunjukkan jari ke arah sesuatu...serentak kedua-dua mereka menoleh ke arah yang ditunjuk Izyan....dan..........

Izyan Kaher & Misa Amane : Saraahhhhhhh ?????

sarah hanya tersenyum dan menunduk malu. *sebab kawan dia jerit kuat-kuat nama dia dalam tren tu. sume orang pandang. huhu.

sarah meminta maaf pada mereka dan menceritakan segala yang berlaku padanya sepanjang ketiadaan mereka yang merajuk dengannya. sama seperti Izyan dan Misa, sarah juga merindukan mereka cuma terpaksa dipendam gara-gara tersilap jatuh cinta pada Zacky. dan paling menggembirakan bila sarah memaklumkan yang dia dan Zacky telah putus hubungan. end of story, diorang pergi melepak dan merayap sesama bagi meraikan kesambungan hubungan mereka semula. hehe.

p/s : peh...tak nak panjang plak cik oshin karangkan. da macam nak tulis novel pon ada. haha. kepada nama-nama yang disebut jangan amik ati yep. ni sekadar rekaan sendiri dari cik oshin. hehe. enjoy reading oke :)

10 ulasan:

cikki berkata...

nice!!
saya dah follow kamu :)

oshin berkata...

thanks n da folo kamu balik :)

BeloG MTT berkata...

MTT singgah baca cerita kreatipp.. :)

Lulu Caldina berkata...

wah kreatifnya.. kredit buat awak... :)

oshin berkata...

hohoo....berpinar otak nk buat cite nih...hahaha

Cik Nor berkata...

hyee eira.....:)

oshin berkata...

hye :)

da leh komen eh,,, :D

Liza @ Adzriel AB berkata...

reject je zacky tu..he..he.. jgn marah ye zacky..

oshin berkata...

hahaha x pasal2 zacky kne reject kan....

Izyan Kaher berkata...

omaigudness :)!! kita baru perasan kita jadi main actress kat crita awak !!! hohoh :P

but, why my watak so mencapub here ?? hahahaha !!

follow u ^^, tc dear :)