18 April 2011

ada apa dengan politik ?

korang minat tak ngan politik ? terus terang cik oshin tak minat sangat ngan politik. rasa serabut je bila masuk bab politik nih. macam dengar janji-janji palsu je. tak kira la pihak mana pun. bila ada je pilihan raya mulalah bagi janji macam-macam. duit ribu riban kat rakyat setempat. baru la rajin turun padang dengar segala masalah. *cik oshin tak tuju mana-mana pihak oke.

tapi sepanjang BW yang cik oshin buat la kan. majoriti blogger lelaki suke buat entry pasal politik. tengok je la kat news tentang sapa-sapa yang kene tahan ngan pihak berkuasa. kebanyakan lelaki kan. sebab mereka ni outspoken. sangat berani meluahkan pendapat. kalau blogger wanita banyak yang berkias. terutama pada yang memang penyokong tegar sesuatu pihak. macam-macam benda diorang taip dalam entry. kata-kata kurang sopan terhadap pihak pembangkang. memang sangat berani ! tapi hati-hati la kan kalau nak tulis sesuatu. sekarang ni da masuk zaman suke saman-menyaman. ahaks.

tapi terpulang la pada individu kan. bila tiba masa untuk mengundi kita undi la kan. pilih lah sapa-sapa yang kita rasa boleh jadi pemimpin terbaik untuk kita. jangan buat undi rosak. nanti dapat yang tak tepati janji kite jugak yang terkena kan. tepuk dada sakit sendiri. haha.

4 ulasan:

Farah Shamsudin berkata...

selamat mengundi.. hehehee.. pilihlah yang benar-benar boleh memimpin..kan??

osHin berkata...

yup...pilih la yang terbaik kan ?

cik dila berkata...

there is nothing wrong with "politic"..tp org2 dlm politik itu yg bermasalah..hehe..=)

osHin berkata...

yup...da kerana sikap org2 dlm politik ni la buat ramai belia yg tak ambil endah ttg politik...