Pages

23 Februari 2011

.:: mari mengundi ::.

sekarang ni kat mana-mana pon tgah kecoh pasal undi-mengundi kan. hehe. especially di ipta kat malaysia nih. tengah sibuk bercerita pasal MPP baru yang akan dilantik tak lama lagi. kebanyakan U da setel kot hari mengundi nih. topik paling hangat bila salah sorang calon di salah sebuah Universiti tempatan hilang semasa hari mengundi berlangsung. tak pasti la macam mana beliau boleh hilang. ada yang kata beliau ke pusat kesihatan U. entahlah cik tipah. cik bedah tak tau nak kata. cik minah cuma kata 'no komen' <- jawapan klise retis. hoho.

ce cite pasal hari mengundi, aku teringat kisah aku dolu-dolu masa belia remaja. aik. da tua ke aku. muahaha. eh xla. aku masih juga belia remaja tau. cet, giler perasan oke ! masa tu aku study kt U** (ceh, men secret-mecret la plak). hoho. ni kira first time la aku g mengundi. tak silap aku masa tu baru abis kelas. konon-konon tak nak mengundi tapi da ditetapkan sape tak undi nama kene anta ke HEP. peh, men ugut seh. nak tak nak kene gak la mengundi kan.

so, aku pon pegi la ngan kawan tingtong aku nih. nama samaran cik Elly. haha. glamer ko jap. berdebar-debar nih masuk bilik undi. da cek nama. dapat kertas undi. pegi la kat satu meja ni untuk tanda pilihan hati aku. haha. si elly ni da siap. aku pun cepat-cepat la tanda. then orang yang jaga kt pintu kuar tu soh lipat dulu kertas. bila nak kuar tetibe pakcik tu cam nak halang aku kuar. seram gak.

rupa-rupanya.....

itu adalah hari bertuah aku. haha. aku dapat cabutan bertuah sebab jadi pengundi tepat jam 1.00 petang. haha. geram je elly nih. kalau tak dia yang dapat. hadiah ape ? aku dapat pendrive 2GB. masa tu rasanya still besar la 2GB nih. sekarang ni memang payah la nak jumpe kan. kuar je bilik undi tu macam biasalah kekepohan kitorang berdua ni satu fakulti tu leh dengar. haha. satu kenangan manis buat aku.

coret-moret : pendrive tu aku still pakai sampai sekarang. hampir 4 tahun peristiwa ini berlalu. hehe.

Tiada ulasan: