31 Januari 2011

.:: hujan & banjir ::.

dalam beberapa arini aku pasti kat mana-mana tempat pon tengah kecoh pasal hujan ari-ari. pastu air naik. air sungai da melimpah. mula la banjir kat mana-mana kan. kat pesbuk kawan-kawan sume update status pasal hujan. sejuk. air naik. banjir. yup. kebanyakan tempat air da mula melimpah. mula ari jumaat @ sabtu lepas hujan turun tak berhenti-henti. cian sedara-sedari kita yang terpaksa hadapi saat-saat getir nih.

alhamdulillah tahun ni kat kawasan umah aku x banjir. ada sekali tu aku tak ingat la tahun bila. tetibe je leh banjir kat kawasan umah aku. serius takleh nak kuar. lagila jenis aku yang risau kene gigitan cinta dari binatang-binatang buas dalam air. lagipun aku ni penggeli orang nya haha. nampak je hewan-hewan yang meliuk lintuk tu (korang pk la sendiri ea) leh meremang bulu ketiak weh haha aku rela dok dalam umah je dari keluar umah. sebab takut kaki kudis and tinggal parut haha. jaga kecantikan la konon padahal takde la secantik erra, maya, lisa and yang sewaktu dengannya. haha.

untuk tahun ni kawasan yang paling teruk sekali daerah segamat. sian diorang. dah la baru lepas pilihanraya. rasanya memang kebetulan kot jadi banjir teruk kat situ coz nak tengok tepat ke tak pilihan diorang kali ni. hoho. insyaAllah tepat kot. semoga sedara-sedara kita ni sabar dan tabah menghadapi dugaan dari-Nya. insyaAllah.

coret-moret : kali ni takde gambar hiasan oke. haha.

Tiada ulasan: