19 Disember 2013

Bila Berat Bertambah...

Assalamualaikum...

Apa korang rasa bila berat bertambah ? Takut ? Cemas ? Rasa gembira sampai guling-guling ? Haaa mesti ramai yang seriau kan. Tapi Oshin happy. Haha. Terbalik sudah.

Mana lah tak happy sebab sebelum ni BMI Oshin underweight. Jadi kenalah usaha supaya BMI tu jadi normal. Kan ? Tau tak BMI tu apa ?

BMI = Body Mass Index

Jom semak BMI korang tu normal ke kurang normal...


Memandangkan tinggi Oshin lebih kurang 155cm, maka berat ideal Oshin antara 44kg sehingga 60kg. Sekarang ni berat dah naik 4kg dari sebelum ni 43kg. Hehe. Kalau tak silap 43kg tu awal tahun kot. Dah akhir tahun perkembangan membanggakan (kononnya). Haha.

Tips Oshin naikkan berat ? Makan banyak lah. Hehe. Takdelah makan apa-apa supplement pun. Just makan, makan dan makan. Hmmm. Pipi pun dah kembang semangkuk. Jadi berat dan ketinggian korang ideal tak ? Boleh semak ye.

...seluar dah kena tukar saiz T____T...berat tambah saiz pun tambahlah...ye dak...

3 ulasan:

Kisah Si Dairy berkata...

mmm....normal lagi...

Nurzakiah Hanum berkata...

normal lagi ..

Huny eda berkata...

ble tahan.saya height 156 berat 48..hihi