Pages

23 November 2013

Kenapa Oshin ?

Assalamualaikum...

Malam ni duduk rumah saje sebab sepupu Oshin balik Singapore. Lepas kelas terus shoot balik Pontian. Alah bisa tegal biasa kata orang. Hehe. Pepagi dah menjengah ke JB walaupun kelas petang sebab kena hantar mak ke Angsana sebab ada kerja. Jadi lepas tu singgah bilik kawan di UTM sementara tunggu kelas petang.

Eh, Oshin suka melalut kan. Alkisahnya ada yang bertanya kenapa Oshin ? Kenapa dengan Oshin ? Oshin sihat alhamdulillah. Cuma maksudnya kenapa guna panggilan Oshin ? Adakah Oshin tu nama timangan / panggilan atau pengaruh cerita Oshin dulu-dulu tu. Meh Oshin kongsi ye.

Actually Oshin tu panggilan dari baby. Sebab mata sepet dan putih sangat macam anak jepun. (Kata nenek-nenek saudaralah). Hee. Kebetulan tengah glamer cerita Oshin masa tu. Memang melekatlah panggilan dari saudara-mara. Lepas tu dah makin besar kulit pun berubah warna. Haha. Makin gelap iols tau. Kerjanya main panas je memang hitamlah lama-lama kan. Tapi masih ada nenek saudara yang panggil Oshin.

Masa sekolah dan kerja pun panggilan lain sebenarnya. Dalam blog je yang Oshin kekalkan panggilan ni sebab tak ramai guna kot. Ye ke ? Dalam facebook, twitter, whatsapp dan instagram pun guna Oshin. Jadi sesiapa yang kenal Oshin melalui alam maya ni memang akan panggil Oshin. Hehe. Jadi tahulah dari mana kita berkenalan kan. Eh. Haha.

Mula-mula tu macam segan jugak bila ada yang panggil Oshin sebab tak biasa kan. Tapi lama-lama dah makin selesa plak sebab makin ramai kawan Oshin ada. Selamat berkenalan buat kawan-kawan yang baru Oshin nak kenal dan terima kasih buat para blogger yang sudi terima Oshin sebagai kawan. Semoga persahabatan kita akan berkekalan sampai bila-bila. InsyaAllah.

3 ulasan:

Si Cactus berkata...

Hi oshin,nama kita pun oshin jugak. Hehehe.

Cik Asma BLuppy berkata...

hi oshin

cik amal berkata...

amal pun dulu pernah terpikir yg oshin ni nama panggilan.. tak sangka betul... amal singgah sini..