Pages

21 November 2013

Jujurlah Sayang...

Assalamualaikum...

Jujurlah sayang, aku tak mengapa
Biar semua jelas telah berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Kuterima walau sakit hati...

Mesti uols tahu kan lirik lagu ni ? Lirik dari lagu Sandiwara Cinta nyanyian kumpulan Repvblik. Lagi hot sejak dinyanyikan hampir setiap minggu dalam Super Spontan 2013 oleh kumpulan Semut Sentap. Mestilah best sebab ada Jep Sepahtu. Hee. Minat uols Oshin dengan Jep ni. Humble sangat !

Ok, bukan nak merepek pasal tu cuma saje nak cari isu yang boleh diketengahkan dari lirik tu. Haaa hebat tak dari lirik nak cari isu. Ngeh3. Semua tak mustahil kalau kita usaha kan. Cut the crap right now ! :p

Pendapat Oshin sesuai nak bagi lirik ni untuk seorang yang ada dalam hati tapi tak mampu nak bersama kerana tiada jodoh. Erti kata lain dia da ada seseorang. Permintaan untuk insan tu jujur seikhlas hati tentang semua yang terjadi. Kalau benar si dia milik insan lain, jadi lebih baik jujur dan terus terang.

Bila da jujur dan terus terang, insyaAllah kita akan terima. Untuk melihat orang yang kita sayang bahagia, tak semestinya kita memiliki dia kan. Biarkan dia bersama orang yang dia suka dan sayang, jangan dipaksa. Lebih baik angkat kaki biarpun hati kita sakit. Itu lebih lega sebenarnya berbanding kita nak tunggu dia break-up dengan pasangan dia. Betul tak ?

Frust ? Gila tak frust ! Haha. Tapi keadaan tu untuk beberapa hari je sebab kita terima awal berbanding kita tahu tatkala dia datang dan bagitahu nak kawen ! Haaaa lagi haru uolss. Boleh makan bertahun tau hati tak leh accept sesiapa. Wuuuu pengalaman katanya. Kah3. Pada Oshin ada baiknya jujur terus bila kita sebenarnya kepunyaan orang lain. Jangan diletakkan harapan pada orang yang dah terang-terang nampak ada hati kat kita. Ok ?

So, dah jujur belum ni ???

3 ulasan:

Unknown berkata...

kalo fae fae rela simpan dlm hati je kalo fae cinta someone yg sudah berpunya..

oshin berkata...

tapi sakit bila tak luah huhu biar sakit direject lepas luah dari simpan tapi tak dapat memiliki dia :p

Bahrain berkata...

aku tak selalu jujur, kadang2x banyak juga menipu...