31 Mei 2012

gedebuk ! bedebuk ! gedebush !

dush ! bukk ! gedebuk !

eh apa pasal pulak neh. Oshin bergaduh ke ? eh tak . . tak . . Oshin budak comel yang tak main gaduh tumbuk-tumbuk okeh . Ni ayat paling perasan ye ! Sangat perasan . haha . jangan mencebik menyampah ye . Oshin tak nampak tapi Tuhan nampak . haip !

tu namanya bunyi buah durian jatuh gugur ke bumi . haaaa . satu bunyi yang sangat buat jantung berdetak lebih kencang u olls . wakakakaka . Sangat metafora perumpamaan yang Oshin bagi . Sangat tak boleh blah . Haip ! Jangan menjeling menyampah lagi . Korek mata tu kang . Haha . Gurau jek .

Pagi tadi sebelum pergi keje Oshin saje lepak belakang umah sementara tunggu enjin kereta panas . Sambil memandang pokok durian yang tengah berbuah lebat tu . Oshin berbisik dalam hati sendiri . "Bila la aku nak tengok buah durian ni gugur depan mata" Lepas tu hampir nak terpusing badan pergi ke depan.

Tak semena-mena tetiba, gedebuk ! Memang berdebar tak hengat masa tu . Haha . Allah makbulkan doa Oshin . Amin . Sebiji durian telah gugur ke bumi . dan tanpa sedar Oshin terjerit kegembiraan sikit . "Yeah, durian gugur" Nasib baik takde orang . Kalau ada pun mak Oshin kat dalam rumah terus keluar ikut pintu dapur . Cepat-cepat pakai selipar pergi cari durian tadi .

Phew . Phew . Tak terkata gembiranya bila nampak durian tu . Haha . Ni lah situasi setiap kali musim durian . Family Oshin memang sangat alert bab-bab durian gugur ni . Sampaikan kalau gugur pukul 3 , 4 pagi pun mak ngan ayah Oshin tersedar dan bangun pergi cari kat belakang rumah . Haha . Best tak ? Lepas tu siap lah tiap kali lepas makan komfem ayah / mak / adik Oshin akan bukak durian-durian tu . Memang kembung tak hengat la .

psttt....ada tak sesapa antara korang yang TAK SUKA makan durian ?

3 ulasan:

Anum berkata...

saya sangat suka makan durian

AmyZana berkata...

Durian tuh sdp :D
Tp baunye hampeh -,-

iis rahmawaty berkata...

Blognya sangat menarik, salam kenal ya^^