23 Januari 2012

treatment braces 3


mesti tak sabar nak tau kan... ^____^
appointment oshin tukar ke pukul 2 petang...
sampai 5 minit awal...
macam biasa pilih kaler dulu dan pilihan PINK...

kali ni punye treatment paling sakit...
siap kuar air mata lagi...
cuma tak meleleh je huhu...
memandangkan gigi lapis oshin bahagian bawah ni takde ruang lagi...
maka macam macam doc buat tadi...
macam macam nama peralatan doc sebut...
oshin dah tak leh pk ape...
pejam mata menahan sakit je la...
cuma uh..ah..ih... je la...

rasanya doc ada tolak gigi nih...
tu yang pedih giler...
lepas tu macam biasa dawai di putar-putar...
terasa ketat je antara gigi nih...
untuk gigi atas tak terasa sangat sakit dia...
cuma doc pasang bracket kat gigi lapis belakang nih...
kira lengkap la atas ni punya braces...

haish, cepatlah ruang gigi bawah ni terbukak...
tak nak lagi rasa gigi kene tolak secara paksa...
kalau yang berlapis da takde tak la sakit sangat nanti...
lagi satu kali ni oshin tak dapat kunyah macam mula-mula dulu...
doc letak komposit kat gigi geraham...
supaya gigi oshin tak rapat bila gigit...
sebab nak bagi gigi bawah ni gerak cepat...

inilah pengorbanan kalau nak gigi cantik macam orang lain...
tahankan je la ye...
tapi bila tengok ramai pakai braces...
rasa cam seronok pulak...
rasa redha je terima sakit-sakit ni...hahaha...

7 ulasan:

Onitsuka_hana berkata...

hana nak gigit cantik tapi xmau pakai benda tu.. cam sakit je...nak pakai tu kena cabut gigi kan.huhu

Oshin berkata...

@Onitsuka_hanatengok gigi la...ada yg x kene cabut...ada yg kene...

ecadwinkyasha berkata...

berapa kos nak pakai braces ne?..

Oshin berkata...

@ecadwinkyashadepend pada tempat la...lepas tu susunan gigi macam mana...oshin punya dlm 4.5k la...

zareliqa afiqa berkata...

Uhuhu~ nie yg rasa cuak nak pakai nie. Tapi still bersemangat lagi bila baca entry oshin nie :)

Niena Sofea berkata...

Niena ada buat GA , lebih 51 hadiah menarik untuk dimenangi .. Jom join !
http://nienasofea.blogspot.com/2012/01/exclusive-giveaway-by-niena-sofea.html

miss atie berkata...

adehh.. cam skt sgt je...