20 Januari 2012

mata duitan


oshin bengang betul dengan hamba Allah ni...
buat keje ape pun mengharapkan balasan...
buat benda kecik pon nak mintak bayaran...
kalau ke mana-mana semuanya nak claim...
kalau takde claim langsung tak nak tunjuk muka...

dah lama oshin diamkan je perangai dia ni...
tapi bila da semua komplen benda yang sama jadi panas jugak hati ni...
cuba korang bayangkan eh...
kita buat satu program dan mintak tolong kawan kawan bantu...
yang lain semua rela hati membantu tanpa kata apa-apa...
tapi sampai kat manusia ni...
boleh bagi soalan yang menyakitkan hati...
nak tolong ni ada dapat ape-ape tak ? boleh claim tak ?

dulu bila ada program melibatkan duit cepat je tanya ape-ape...
sekarang bila orang komplen marah marah...
senang je lepas tangan langsung tak nak tolong...
huh ! kalau macam ni cara dia...
oshin pasti orang lain pun takkan nak keje dengan orang macam ni lagi...
hanya mengharapkan wang ringgit sebagai balasan...

4 ulasan:

~Filzati Zulkepli~ berkata...

bila semorang buat keja disebabkan duit. hmm -.-"

Nur Zulaikha berkata...

tu yg susahnye bile ade yg mcm ni..cube buat tu dgn ikhlas hati..oshin sabar lah ye..moge tabiat die tu berubah suatu hr nnt..

Oshin berkata...

@~Filzati Zulkepli~susahkan ngadap org mcm ni

Oshin berkata...

@Nur Zulaikhabuat sekali dua tapi banyak kali...makin lama makin menyebalkan...huhu