8 Januari 2012

Hari Ulangtahun dalam Kalendar Islam


selama ni kita semua tahu tentang bulan Januari, Febuari, Mac, etc. tarikh lahir mengikut kalendar Masehi. sekarang ni kita tengok umur sebenar kalau ikutkan kalendar Hijrah.

kalendar Hijrah ?

kalendar Hijrah ni kalendar Islam. tau tak bulan Islam tu apa. kalau pernah dengar kumpulan Alarm Me nyanyi mesti korang tau kan.


agak-agak kalau oshin terlupa salah satu bulan dalam bulan Islam ni, mesti nyanyi lagu nih. hihi. ikut kalendar Masehi hari ulangtahun oshin jatuh pada 16 Jun 1986 dan tahun ni umur oshin 26 tahun la kan. #DahDewasaKan.

kalau ditukar kepada kalendar Hijrah, hari ulangtahun oshin pada 8 Syawal 1406 AH. kalau nak kira-kira tahun ni 1433H. ini bermakna umur oshin sekarang adalah 27 tahun. #LagiDewasaKan. memang dah umur sepatutnya ada pasangan kan. haha.

cut the crap.....

ini maknanya oshin lahir masa Hari Raya Aidilfitri. fewiitttt. patut dapat duit raya banyak nih. haha. so korang pon boleh cek bila hari ulangtahun kelahiran korang jugak. klik kat Sini

jom daftar ChurpChurp --> SINI

3 ulasan:

Cik Hany berkata...

hee..saye lak 19 Safar 1410..klu ikut kalendar Islam, umo 23.. haha..mmg 23 pon thun nie.. sekarang nie dah 13 Safar..ade lgi 6hari..hehe

nur amalina athman berkata...

<---14september1993=27rabiul awal..:)

asyraf ahmad berkata...

me 2 syawal 1407...hehe

thanks a lot for the sharing...
hehehe

acap
Ur blog should be in my bwalking list 2012?check it out at ACAPSUUR