18 Januari 2012

cinta tanpa paksaan


pernah tak korang dipaksa untuk mencintai seseorang...
ape rasa masa tu eh...

pada oshin la kan...
cinta ni tak perlu paksaan pun...
tak guna kita memaksa orang untuk cintakan kita...
tapi akhirnya diri kita jugak merana...

Tuhan dah tentukan pasangan dan jodoh kita...
tapi tak bermakna kita tak perlu usaha...
cuma jangan terlalu berharap pada sesuatu yang tak pasti...
bila dah usaha tapi kalau ada halangan...
itu maknanya dia bukan yang terbaik untuk diri kita...

perasaan itu kan satu naluri yang terbit ikhlas dari hati kita...
jangan dipaksa dan tertekan dengan keadaan tu...
sebab nanti dari takde sakit bertambah pulak sakit lain...
jalani saja kehidupan ini dengan biasa...

p/s : apsal oshin jadi penceramah bab cinta pulak nih. ngeh3. layankan saje la ye. hihi.

iPhone murah ? klik IPHONE
video lucah ? klik VIDEO
jutawan segera ? klik JUTAWAN

3 ulasan:

Si BuDaK KaChAk berkata...

btol tu...
baru2 ni ade gak kne pakse dgn member sbb dia tgk BK ni asik sdih dan sunyi je bile ditinggalkn dulu...jd BK try la...pstu BK rase mcm ada tak kne je...so BK pun jauhkn dri dr pmpuan tu....

missina berkata...

betul tu,,akak selalu mengharap pd suatu yg tak pasti,,tp akhirnya sedar dan teruskn hidup seperti biasa,,kdg2 kita kena alih perhatian utk sesuatu yg lain,,,

Oshin berkata...

setuju...oshin pernah tutup hati utk org lain sbb xnk lepaskan si dia...kalau boleh nk simpan smpai bila2..tp kita xleh nk tolak takdir Allah kan...kita akn jmpa jugak org lain nnti...