21 Disember 2011

nak cantik sendiri tanggung la :)

assalamualaikum...

oshin tengah pk ape nak makan untuk dua tiga hari ni. haha. ikutkan tekak nih nak makan sedap sedap macam selalu. tapi memandangkan masih terasa ngilu gigi nih. tak leh nak kunyah sangat. macam kene cari bubur jugak kot. tapi tak best la. nak yang enak enak jugak.

ini lah pengorbanan yang oshin kene tempuh. ikutkan ramai gak tak bagi buat braces nih. walaupun susunan gigi agak berterabur tapi nampak manis. sebab oshin ada gigi taring dan berlapis. cewah. macam puji diri sendiri la pulak kan. hihi. tapi ramai cakap benda yang sama oke.

oshin tengok orang lain pakai macam rilek je. mungkin sebab gigi diorang tak seteruk gigi oshin kot. susunan gigi oshin ada depan dan belakang. berlapis plak tu. mungkin itu yang seksa bila time nak ketatkan. haish. sama jugak la macam orang nak dagu runcing. body mantap. cucuk tang sini cucuk tang sana. bila da kene cucuk rasa la kesannya.

untuk sekarang ni memang rasa seksa yang amat la. bila rasa ngilu je oshin dok ketap gigi la. nak hilangkan rasa ngilu. walaupun macam sakit tapi sedap la pulak. haha. untuk yang nak buat braces tu kan. oshin bukan nak takutkan korang tau. hihi. kalau susunan gigi tak seteruk macam oshin ni takde la sakit sangat kot. biasanya dalam 2,3 hari je sakit lepas ketatkan. lepas tu da boleh makan macam biasa.

5 ulasan:

safwanmahzin berkata...

sakitnyaa...ermmmm..semoga cepa baikk......kalau pakai braces boleh kurus eyhh''

Oshin berkata...

betul2...oshin ni nama je makan banyak tapi bila pegi appointment doc cakap makin kurus hahaha

Anum berkata...

x pe la, harap cepat baik

zareliqa afiqa berkata...

Iqa ni dah lar kurus walaupun makan banyak.t dah pakai braces lagi kurus agaknya sebab tak bole mkn banyak2..huhu=.=

Oshin berkata...

haha oshin ni mmg da kurus pon iqa...nk makan banyak boleh je...tp beberapa ari lepas braces ketat la...tengah sakit ni mmg payah nk makan ape2...