Pages

8 November 2011

mencari keredhaan-Mu

ya Allah,
aku mohon keampunan-Mu,
aku penuh dosa dan silap,
aku khilaf dalam menjalankan kewajipanku,
aku sombong dan takbur pada-Mu,
aku terlalu bangga dengan duniaku,
dunia yang hanya sementara,
dunia yang hanya pinjaman semata-mata.

ya Allah,
ampunkan diriku yang hina ini,
tunjukkan lah aku ke jalan-Mu,
bantulah aku ya Allah,
berikan aku petunjuk-Mu,
ampunilah segala dosa-dosaku.

ya Allah,
Kau berkatilah kehidupanku,
kehidupan keluargaku,
kehidupan seluruh umat Islam di muka bumi-Mu ini,
lindungilah kami dari azab seksa-Mu,
permudahkanlah urusan kami,
ampunilah dosa-dosa kami,
permudahkanlah urusan kami,
hanya Engkau la yang Maha Mengetahui.

2 ulasan:

Unknown berkata...

dalam hidup ini penuh dengan ujian dan dugaan yang harus kita tempuhi, setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya....

Xda manusia yang terlepas dari melakukan kesilapan dan dosa...

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr berkata...

permudahkanlah urusan kami..

amin..=>