4 November 2011

makanan kegemaran

nasi goreng kampung

nasi arab

nasi lemak

assalamualaikum...

nyumm nyumm. kecur tak air liur korang tengok gambar kat atas nih. kalau nak tau oshin tengah kelaparan nih. haha. da tau lapar pergi hapdet pasal makanan pulak kan. memang saje cari pasal. haha.

takpela. saje nak bagi korang kelaparan kriuk kriukk petang cenggini. kene pulak waktu hujan kan. dapat nasi lemak tu minum kopi o nampak bantal terus landing atas tilam. haha. seronok kan situasi macam nih. hihi.

ni antara makanan kegeraman oshin. nasi goreng kampung tu memang feveret abis la. dulu kalau makan kat kedai mana mana pon wajib order nasi goreng kampung. sampai family pon da faham sangat ngan oshin. so kalau oshin lambat sampai da ready nasi goreng tu atas meja. tapi sekarang ni da tukar tukar menu. ikut selera tekak. hihi.

nasi arab pulak baru je jadi makanan feveret. ni semua gara gara ayah yang jatuh cinta ngan nasi arab. haha. asal turun kL je mesti cari nasi arab. baru baru nih ke kL makan nasi arab. oshin tambah dua kali tau. kemaruk punya pasal. tapi memang sedap la nasi arab nih. ahhh terbayang kesedapan dia skang nih. slurrppp.

nasi lemak ni memang tak leh pertikaikan la. tiap pagi ni la sarapan oshin. haha. memang ayah nak bagi anak dia berlemak lemak. mana tak nya anak anak gadis semua kurus kurus belaka. tak caya ? ni buktinya.

kurus tak kami ? HAHA

mungkin sebab tu la ayah suka bagi nasi lemak ari ari. terima kasih ayah ! oshin tak kisah pon ari ari makan nasi lemak. haha. sedap ape. dengan lemak santan nye kan. peh. lepas tu sambal ikan bilis yang pedas. cuba bayangkan !

p/s : ape makanan kegemaran korang ? *gambar makanan credit kat abang G*

3 ulasan:

Ku Azhar berkata...

ku ske mkn nasi ayam penyek :)

Anum berkata...

SEDAP NASI GORENG KG

YNA berkata...

nasi arab mmg terbaik :)

nasi ayam penyet pun best, selera or jowo, hihihi