26 Julai 2011

jangan jaga tepi kain orang

assalamualaikum...

oshin nak kongsi kisah ni. tapi tak nak la cakap lebih lebih kan. oshin pernah dituduh mencampur urusan orang lain atau bahasa mulia bak tebu di pinggir bibir la kan 'menyibuk hal orang lain' @ ' jaga tepi kain orang'.

masalahnya kat sini oshin tak pernah pon nak sibuk sibuk hal orang. orang yang menyibuk hal oshin ada la. asik tak puas hati jep. bukan setakat suka menyibuk hal oshin. tapi jadi penyampai berita yang berdedikasi.

pandai pulak menghasut orang lain ngan cite yang bukan bukan. kononnya oshin ni perangai buruk la ape la. sedangkan orang lain sume tau perangai dia macam mana. siap pesan kat orang lain jangan suka jaga tepi kain orang.

kononnya dia la malaikat kan. tak penah nak burukkan orang. kalau da cakap macam tu bukan ke kira menghasut dan membawa cite yang bukan bukan ? dia yang suka jaga tepi kain orang nak kata orang lain pulak. kalau setakat sorang takpe kan. ni dia canang satu kumpulan secara beramai-ramai.

bila orang da tau perangai dia macam mana. pelan pelan kene tinggal. terkontang kanting sorang sorang. lepas tu cari pulak mangsa baru untuk dipengaruh. ish ish. entah ape la nak jadi kan. tak cukup ke selama ni da laga laga kan orang sekeliling.

p/s : ini hanya untuk tontonan umum. kalau makan cili cepat cepat minum air oke. kalau tak hilang jugak pedas tu sumbat ais penuh penuh dalam mulut bagi cepat sejuk. *grrrrrrrr*

2 ulasan:

Abang Stalker berkata...

ish..asal mulut longkang sgt org tu. ;( jgn dilayan la oshin.


bt dek je..lme2 dia diam la.mulut da la bau longkang,lg mau jaga tpi kain org.

kain dia yg koyak x nk jg,sibuk hal org plk.

sbr k,bt x thu je.Allah thu spe yg benar.

Abang Stalker berkata...

ish..asal mulut longkang sgt org tu. ;( jgn dilayan la oshin.


bt dek je..lme2 dia diam la.mulut da la bau longkang,lg mau jaga tpi kain org.

kain dia yg koyak x nk jg,sibuk hal org plk.

sbr k,bt x thu je.Allah thu spe yg benar.