14 Jun 2011

rogol dapat anak lari

assalamualaikum....

oke arini nak pot pet sikit hal isu semasa. sekarang ni kalau kita perhatikan dalam suratkhabar, tv, radio sumer citer pasal budak kene rogol la. tangkap khalwat. lahir anak luar nikah. bunuh diri. lari dari rumah. macam-macam hal kan !

sikap perikemanusiaan setiap makhluk yang bernama MANUSIA dah takde. kebanyakkan da dipenuhi dengan hawa nafsu dan pengaruh seth tan SETAN DURJANA. dengan anak kandung sendiri pon dia rogol. apatah lagi anak tiri. anak kawan. anak lawan. anak buang. anak pungut. kan....

dapat plak pasangan kekasih yang tak mampu melawan hawa nafsu ketika bercinta. bila diri dipenuhi nafsu mulalah aksi-aksi kurang menyenangkan dan tidak sepatutnya berlaku. *korang leh pikir kan. tengah buat memang la sedap. barang baik tu. siap pakai protection lagi. ada juga yang tak pakai KONONNYA kalau si gurlpren terbuncit nak BERTANGGUNGJAWAB. tapi bila da tumbuh biji terus kata TAK SEDIA nak pikul TANGGUNGJAWAB. patut direjam itu olang. yang menyerah pon patut la kene sama kan.

da terbuncit satu hal. takut nak gugur. so simpan la sampai perot macam belon. bila da lahir ikut suka je nak buang atau matikan bayi tu. tambah lagi satu kesalahan. MEMBUNUH. astaghfirullahalazim. banyak lagi cara lain. kalau time lahir tu da mati takpe gak. tapi kalau hidup lagi serahlah kat sapa-sapa. kat negara kita ni ramai je ibu bapa yang inginkan anak tapi masih takde rezeki walau da bertahun kawen. tapi korang yang da sah-sah subur dan boleh ngandung nak buang pulak baby tu. ish. ish. kesianlah.

bila da tertekan ngan hidup mulalah fikir nak bunuh diri. rasanya penyelesaian terbaik kan. tapi kene ingat. sapa yang bunuh diri ROH AKAN TERGANTUNG. *kalau tak silap la. rohnya tak diterima langit dan bumi. kesian roh kita kan. lagi kesian kat keluarga yang tangguh kesedihan dan kemaluan. kene maki, caci, kutuk. macam-macam la.

bagi yang cinta tak direstui dan dihalang plak. ikut suka hati je nak main lari-lari pastu sembunyi-sembunyi. ko ingat main polis sentri ke? suka la muka ko keluar kat paper ngan tb kata ko hilang. tak pikir plak mak ayah korang yang susah payah keluar duit cari orang untuk cari korang. huhu. tak sampai hati tengok mak ayah nangis pikirkan keselamatan korang. terpaksa turunkan ego untuk mintak korang balik ke rumah. huhu. *nangis limapuluh saat jap.

p/s : pembebelan ini secara peribadi. tiada kaitan dengan sesiapa. maaf jika ada terkasar bahasa terlebih kata. *cewah macam nak raya plak kan. hihi

6 ulasan:

Fazil Hamid berkata...

hurmm..sebenarnye bagus entry mcm nie..biar semue org sedar..bile ramai ade kesedaran..dan semue nye tersebar...insyaAllah..bende2 mcm ni dapat dikurangkan..semue org kene ambil peduli..kene jage tepi kain org utk kebaikan..

Fazil Hamid berkata...

jgn dah beranak baru nak bising..kene tegah sebelum terjadi..hehehe..

osHin berkata...

betul2...tapi kene la caranya kalau nak menulis kan..jangan nak menghentam je...takut niat kita nak menegur lain plak yang jadi nnti hihi

zuwaidah berkata...

semakin takut dgn situasi skrg, tambahan pula kak zu pun mempunyai anak bujang remaja, anak dara masih 4 thn. perlu dipantau selalu, dan diingatkan selalu.

osHin berkata...

semuanya bermula dari rumah kan...kalau tak dididik dari kecik macam ni la jadinya...huhu

Fazil Hamid berkata...

anak peremupan sy 4&3tahun..kadang2 bile bace paper..rase takot dgn dunia luar..