Pages

10 Jun 2011

Adinda E nak berubah ???

assalamualaikum

erk. tetiba oshin nak buat topik panas kan. sapa AE tu ? em rasanya korang tau kot. ingat tak kecoh pasal budak gebang yang dia takde dara da. huhu. AE tu singkatan dia la. hihi. oshin terbaca dalam satu blog ni pasal AE da berubah. ce BACA. katanya budak ni da berubah nak pakai tudung. then ada hapdet kat status yang dia ni berubah kerana diri sendiri nak berubah bukan orang suruh. bukti ?

credit to : AkuStressGiler

memula tu cam ok la kan kalau dia nak berubah. alhamdulillah. tapi yang buat musykil oshin la kan. kalau betul berubah napa gambar profile pic kat FB personal tak menunjukkan yang dia nak berubah. bukti ?

apa yang korang pk ?

menguatkan lagi kenyataan yang budak ni still ta berubah adalah komen-komen dari pengomen kat blog AkuStressGiler. antara yang ada la :

tak tau la sapa yang nampak ni

lepas tu dari fanpage FB konon-konon nak jengah la blog die kan. saje nak baca entry baru. *BW la konon. haha. tapi ni plak yang oshin dapat. haish.

FB je kot macam ni. hihi.

oshin bukan nak memburukkan atau menyokong mana-mana pihak. cuma kalau betul adik ni nak berubah alhamdulillah. nobody perfect right ? kita sendiri pon banyak salah dan silap. banyak lagi dosa-dosa yang tertanggung. sama-sama kita perbaiki diri dulu sebelum nak menuding jari kat orang lain. ye dak ? 

buat adik AE nih. berubah kerana Allah lebih baik dari berubah kerana seseorang. adik masih muda dan perjalanan masih jauh. cubalah terima nasihat dan teguran dari orang yang lebih dewasa. jangan cepat putus asa. untuk buat kejahatan memang senang sangat. semudah ABC. tapi untuk berubah ke arah kebaikan terlalu banyak dugaan dan onak duri yang perlu kita tempuh. kuatkan semangat oke !

Tiada ulasan: