20 Mei 2011

cara menjawab soalan cepu gangsa dengan sopan

kalau korang rasa nak ikut dipersilakan la ye. ngee.

soalan 1 : bila nak kawen ?

jawapan 1 : tunggu suami makcik masuk meminang saya la. haha.
jawapan 2 : anak makcik yang lagi tua dari saya tu da kawen lom? kalau belom soh dia kawen dulu baru makcik tanya saya pulak ye.
jawapan 3 : saya da ada calon cuma dia tengah pikir bape juta nak sediakan hantaran utk saya. tu yang tak kawen-kawen lagi nih. hehe.
jawapan 4 : belum sampai seru lagi makcik. ada la nanti jodoh saya. :-)

soalan 2 : bila lagi nak bertiga. tak sunyi ke takde anak ?

jawapan 1 : eh makcik. saya ada banyak anak tau. anak kucing, anak tekak, anak mata. macam-macam anak lagi.
jawapan 2 : anak makcik kan ada. saya anggap diorang macam anak saya sendiri leh tak ?
jawapan 3 : eh makcik nih. dari makcik pikirkan bila saya nak ada anak. baik makcik pk bila orang nak datang masuk meminang makcik. huhu.
jawapan 4 : belum ada rezeki makcik. mungkin DIA nak kami bercinta dan honeymoon dulu kot.

p/s : soalan dan jawapan di atas tiada kene mengena antara yang masih bernafas, bernafas guna oksigen ataupun tak bernafas. kalau rasa macam kureng jawapan-jawapan tu anggap la sekadar gurauan di malam hari. haha. spontan idea nih datang. *peace !

3 ulasan:

AenuMiza berkata...

haha bleh digunapakaini tp kalo aku slalu kate 'rilek r dl makcik' hahaha

osHin berkata...

kalau jawab mcm tu die xkan benti bertanya lepas tu...huhu

EimaruSi|ence™ berkata...

haha..best lah yah