26 April 2011

sesi mengemas umah

aassalamualaikum

memandangkan sekarang ni cuti cik oshin hanya hari isnin dan selasa jep *meraung dalam hati. maka berehat la sepuasnya dua hari ni. gantikan cuti hujung minggu tu. huhu.

orang lain kalau cuti merayap. tapi cik oshin dok umah jep. takde geng nak jenjalan la. T_T. memandangkan hujung minggu ni umah cik oshin nak buat majlis aqiqah untuk anak buah yg comel tu maka proses mengemas dan memutarbelit mencuci pon bermula.

mak cik oshin ada hire sorang pekerja vietnam nih. bagi upah sket la untuk die tolong kemas dan cuci ape-ape yang patut. bagusla dia ni. peramah + rajin. *cik oshin je malas. haha.

setelah disapu dan mengemas 1/2 jalan. haha.

 
antara ruang yang cik oshin dan orang di hire kemas

menu sarapan pagi + tengahari

teh o ni cik oshin buat. kurang manis baik untuk kesihatan. haha.

disebabkan cik oshin ni malas kan. orang yang di hire la banyak buat keje. haha. yela da dibayar kan. kene la die buat keje. tengah dia sapu-sapu salah satu bilik kat umah ni. tetibe die panggil cik oshin.

' dik, sini kejap. tengok ni '
*die pandai cakap melayu tau. hehe.

korang nak tau ada ape tak ? seriau cik oshin tau.

secara otomatik bulu tengkuk cik oshin terus meremang. adoiyai. mane la timbul binatang nih. ni la akibat ada umah tapi tak duduk. huhu. orang yang di hire ni leh plak buat lawak kan. die soh cik oshin amik kulit tu and buang.

kompem-kompem la cik oshin tak nak kan. nak dekat pon geli. ape lagi amik pegi buang. adoi. siap hulur-hulur kat cik oshin. dengki betul die ni. haha. last-last die gak yang buang. haha. mesti korang pelik kan napa cik oshin cakap umah ni tak duduk.

sebabnye skang ni cik oshin tinggal kat kuarters kerajaan. adik cik oshin yang bongsu masih lagi sekolah dan SPM tahun ni. sekolah plak depan umah jep. kire senang la die nak pergi balik sekolah. mak ayah cik oshin plak masih keje. umah ni kire rumah sendiri la. mungkin tahun depan atau tahun berikutnye baru pindah masuk.

barang memang da lengkap. tinggal badan je masuk dalam. haha. jom sambung mengemas. *mengemas la sangat kan kalau da hadap laptop ngan belog comel ni. haha.


Tiada ulasan: