4 Mac 2011

.:: tanda-tanda sakit - Part 1 ::.

assalamualaikum dear.

aku ada buat pembacaan sikit la masa surfing kat tenet nih. ini sume gara-gara terlalu fikirkan kesihatan seseorang yang begitu rapat ngan aku. dia sakit dan aku tak nak kehilangan dia.

DIA SANGAT BERMAKNA DALAM HIDUP AKU

ok la. meh kite go through oke.

Ini yang berkaitan dengan mata ^__^

MATA
  1. Mata menjadi merah --> ada kaitan dengan hati di mana hati kite mengandungi paras toksin yang tinggi dan bila mata merah maknanya badan kita dalam proses pembuangan toksin.
  2. Mata jadi kabur --> biasa berlaku pada awal pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.
  3. Tahi mata terkeluar --> fungsi hati yang lemah.
  4. keluar air mata --> berkaitan ngan hati dan perasaan.
  5. mata dan kelopak tegang --> tekanan perasaan sebab tak puas hati

Ni plak bahagian hidung. aku pun tengah alami sakit hidung nih. huhu.

HIDUNG

  1. Selesema --> Proses pembuangan toksin di bahagian kerongkong.
  2. Hidung sumbat --> Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan.
  3. Bersin
  • Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.
  • Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.

ni plak tanda untuk sape yang batuk. dan aku pun tengah alami jugek. cet.

BATUK

  1. Batuk keluar kahak --> Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.
  2. Batuk tanpa kahak --> Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan.
  3. Batuk dan gatal di kerongkong --> Proses membuang toksin di bahagian kerongkong Dan paru-paru, biasanya berlaku pada orang yang banyak merokok atau terdedah kepada udara yang tercemar.

kalau kerongkong korang tengah sakit cube cek ape puncanya oke.

KERONGKONG

  1. Kerongkong kering --> Proses membuang toksin sedang berlaku di seluruh badan. Ini adalah tanda bahawa badan Kita memerlukan banyak air untuk membuang toksin.
  2. Sakit kerongkong --> Paras keracunan lebih serius.

jaga bibir baik-baik ye. nanti tak seksi kalau sakit. haha.

BIBIR

  1. Bibir pucat

  • Sistem penghadaman yang lemah.
  • Perut mengandungi angin.
  • Kurang darah yang disebabkan oleh sistem penghadaman yang kurang sempurna dan mengakibatkan kekurangan zat besi.

2. Bibir kering Dan pecah --> Perut mengandungi banyak bahan toksin.

jaga mulut dan lidah. berkata yang baik-baik ja. oppss. aku pun kene jaga jugak nih. da bape ari asik melepas ja mulut ni. lidah plak sebut yang bukan-bukan ja. astaghfirullahalazim.

MULUT DAN LIDAH

  1. Lidah atau gusi bengkak, sakit --> Menunjukkan jantung mempunyai masalah, seperti lemak yang berlebihan, injap menjadi lemah, saluran koronari tersumbat dan lain-lain lagi.
  2. Lidah, tisu mulut atau gusi menjadi pecah-pecah (ulser) --> Menandakan darah mengandungi asid berlebihan.
  3. Mulut berbau busuk --> Proses penyeimbangan fungsi perut untuk pembuangan toksin.
coret - moret : coretan ni aku dapat dari sini. ni baru sikit je. nanti aku hapdet lagi oke :)


Tiada ulasan: