9 Februari 2012

kecik hati dek non


oshin sentap weh memalam nih
kenapa eh nak sentap
hmmm
nak cite ke tak nak eh
tapi nak jugak cite
tapi bukan mengadu domba tergedik gedik okeh

saje nak kongsi rasa dengan u olls memalam ni
tak tau nak mula dari mana
cuma oshin rasa kadang kadang orang sekeliling ni macam tak adil
bukan sorang dua tapi ramai

oshin akui memang ramai yang oshin sayang
bukan takat family malah kawan2 dan sesapa yang oshin kenal
tapi tak termasuk la laki orang, tunang orang
mungkin sayang sebagai kawan tu ada la tapi tak lebih

kebanyakkan diorang nih memang la ok
cuma yang tak sedapnya bila bagi mesej atau call
soalan pertama yang ditanya

' bila nak datang sini ? '

then oshin pun terkulat-kulat la cari jawapan
supaya mereka tak berkecil hati
tapi bila jawab jawapan diorang

' suka bagi alasan '

apa yang perlu oshin buat
dan kadang kadang oshin terpk jugak
kenapa mesti oshin je yang disuruh ke tempat diorang
pernah tak diorang usaha untuk ke tempat oshin
bila ditanya lagi banyak alasan yang diorang bagi
hmmmm

oshin ni jenis suka jaga hati dan perasaan orang lain
cepat rasa kesian dengan orang
tapi makin lama oshin belajar untuk keraskan hati
bila orang mula nak kecik hati hanya kerana benda yang kerap dibuat
oshin semakin lali dan mula abaikan
sebab mereka pun tak pernah jaga hati dan perasaan oshin
bukan menyombong atau meninggi diri
tapi sampai bila oshin harus menjaga hati orang
sehingga hati oshin sendiri terhiris terluka
cewahh dah macam lagu pun ada hihi

sehinggakan oshin hiburkan hati sendiri
walaupun tak dapat nak hiburkan sepenuhnya
cuma DIA yang memahami segalanya

5 ulasan:

zareliqa afiqa berkata...

Sama lar.Terjadi macam tu jugak.Then kata kita saje bagi alasan sebab tak nak dtg. =.='

Oshin berkata...

@zareliqa afiqasedih kan...tiap kali kene mcm tu mesti bengang je..tp sabar je la :)

zahidahwahid berkata...

dulu saya jenis yang nak jaga hati semua orang sampai saya sendiri terluka....bila fikir balik buat apa nak jaga hati orang kalau diaorang tak nak jaga hati kita...sekarang ni saya lebih pentingkan hati saya dari hati orang lain....

zahidahwahid berkata...

dulu saya jenis yang nak jaga hati semua orang sampai saya sendiri terluka....bila fikir balik buat apa nak jaga hati orang kalau diaorang tak nak jaga hati kita...sekarang ni saya lebih pentingkan hati saya dari hati orang lain....

Oshin berkata...

@zahidahwahid kan...kita semua belajar dari pengalaman...mungkin pengalaman tu sangat menyakitkan tapi kalau kita dapat lalui dengan tabah insyaAllah kemanisan akan sentiasa menunggu kita