2 Januari 2012

renew lesen ikut tarikh lahir

assalamualaikum..

tadi oshin pergi renew lesen kereta. ikutkan tamat 5 Januari nih. tapi fikirkan 5 tu hari jumaat dan kemungkinan JPJ tutup waktu rehat. oshin gunakan hari cuti ni untuk buat lesen baru.

bagi yang dah memang ada lesen mesti tau kan harga untuk baru kan. untuk tempoh setahun dalam RM30. kalau dua tahun RM60. dan macam tu la seterusnya.

dan mulai bulan lepas atau pun beberapa bulan lepas. oshin pon tak berapa nak pasti la kan. hihi. selalunya kalau renew lesen dia tengok tarikh pada lesen kan. andai kata sepatutnya tempoh habis 5 Januari. bila da renew tarikh nya sampai 4 Januari 2013.

itu yang biasa la. tapi untuk sekarang nih da berubah. lesen diletakkan tempoh mengikut tarikh lahir kita. macam oshin cakap tadi tempoh lesen abis 5 Januari. tapi tadi lepas renew tempoh sah laku sampai 16 Jun 2013.

hihi. kalau selalu dalam setahun kan tempoh sah laku. tapi sebab da ubah peraturan dapat la ekstra setengah tahun tempoh tu. pehhh. takyah la pening-pening lepas ni kan. nak ingatkan bila nak kene renew lesen. so sesapa yang da tamat tempoh lesen tu cepat-cepatlah renew ye.

5 ulasan:

::CIK LYNN:: berkata...

dh stat lma dh...ari 2 cik lynn p renew, tkejot gk rm30...

alaa...rgi la nti...lesen mti 4hb mei...brthday cik lynn 4th jan...rgi 4bln tu...huhu

MD berkata...

Baru ini saya juga renew lesen memandu...dan ianya akan tamat ikut tarikh lahir pada Dec 2012...


Selamat Tahun Baru 2012...

aimie amalina berkata...

inisiatif terbaik kan
hehehe :))

Schaz berkata...

o..i renew lesen bln 4 nnt but my besday september..untung la setengah tahun..yippy!

Muaz Faris berkata...

menarik lesen.. hehe