6 November 2011

sambutan hari raya aidiladha

assalamualaikum

ha oshin baru dapat online. tapi kejap je sebab nak kongsi story ngan korang ! ni badan oshin tengah keletihan yang amat. hihi. letih tapi seronok plus gembira. gembira.

nape letih. sebab malam ni kitorang sambut raya dengan BBQ. yuhuuu. seronok tak ? bukan selalu nak buat panggang memanggang nih. hihi. bahan-bahan disediakan oleh mak oshin dan jugak makcik makcik yang de vas ! hihi. kelaaaaaas u olls.

kitorang panggang ayam yang penuh satu periuk. da macam untuk 50 orang makan pon ada. padahal tak sampai 10 orang pon kat umah tu. haha. lepas tu ada udang, sotong dengan ikan. diorang cakap sotong sedap tapi oshin tak leh makan. leceh la nak kunyah lama lama sejak pakai braces nih. huhu.

yang kelakarnya nak menghidupkan api dekat sejam kot. biasalah orang amatur yang pasang. haha. oshin jadi tukang kipas. nak bagi api kuar. bila da kuar tu memang puas hati la. hihi. kipas dengan sepenuh perasaan nih. da macam orang bergelek pon ada. haha.

lepas da separuh masak, kitorang sambut pulak besday sepupu oshin. nama dia Muhammad Huzayl Qayeed. budak kecik nih mulut macam pompuan. tak reti diam. menceceh je dia. ada je benda dia nak cakap. tapi menghiburkan la. umur dia baru masuk 7 tahun. dan kebetulan minggu depan besday adik bongsu oshin gak. tapi memandangkan besday dia jatuh pada hari pertama SPM maka kitorang sambut la sekali.

so tiga dalam satu la acara kitorang malam ni. hihi. acara BBQ, sambutan ulangtahun dan jugak Hari Raya Aidiladha. so mata pon letih dan badan pon layu apa kata kita tido dulu ! ayooookkkkk.

2 ulasan:

Khairiz berkata...

apa2 pun selamat hari raya buat oshin sekeluarga k :)

deno berkata...

wah... bestnye ada BBQ malam2 raya nih... selamat hari raya aidil adha buat oshin sekeluarga..! :)