2 Oktober 2011

luahan hati seorang gadis gigi besi

assalamualaikum...

tetibe arini oshin macam nak over jiwang kejap. leh tak ? tak leh ? ada aku kisah ! haha. jangan marah eh. layan je la kepala ting tong oshin yang da sememangnya ting tong plus poyo tak hengat. oke !

sekarang ini hampir setiap minggu dikatakan ramai orang mengadakan majlis kawen. tak kira la sape pon mereka. yang kita kenal atau yang kita tak kenal kan. bila lalu jalan nak pegi keje komfem nampak khemah terpacak depan umah orang.

cemburu ? jeles ? oh tidak. oshin tak rasa cemburu atau jeles. cuma sunyi tu mungkin la. hihi. sebab ? ai kan takde boipren. wakakaka. tapi sejujurnya oshin memang kalau boleh oshin tak nak pk sangat. tapi bila sepi mengundang dalam ati ter pk la jugak kan.

memang seronok bila ada kapel. tapi bila ada masalah ya ampun. lagi sakit kepala. oshin pk buat masa ni tak nak menyusahkan diri dengan masalah remeh temeh ni. bila umur da masuk suku abad ni. kalau boleh tak nak cari boipren. tapi bakal suami yang boleh membimbing dan membawa oshin ke jalan yang diredhai Allah. ye la oshin ni bukan baik sangat pon. lagi la zaman sekarang ni tak semua boleh dipercayai kan.

ada tu berkawan katanya ikhlas tapi sebaliknya yang jadi. tak nak la macam tu. bila kita buat baik pada orang tak mustahil orang akan buat baik pada kita jugak. kalau awal dia ada niat tak baik. lama lama dia akan jadi malu sendiri nanti. doakan oshin bertemu dengan orang yang mulia hatinya dan jujur dalam menilai sesuatu hubungan.

2 ulasan:

Miss Nadya berkata...

Insyaallah...kalau ada jodoh kita tak kemana kan oshin??:)

New Entry ツ

Iz.Eusof (Abg Stalker) berkata...

nk cri teman hdp mmg ssh skrg ni.wlupn org kata prmpn ramai dr lelaki,tp tetap ssh seorg lelaki nk cri bakal isteri.