10 September 2011

Eh berapa no fon aku ?


di suatu pagi......

* stesen minyak shell *

A : nak isi berapa ?
B : 30 je.

A : nak pergi beraya ke ?
B : tak la. nak pergi jemputan kawen.

A : ada jugak orang buat keje kawen raya raya ni eh.
B : ala, biasalah tu (sambil tersenyum bajet ayu)

A : boleh tolong isi tak ? ada pen tak ? (sambil menghulur borang peraduan)
B : ok tapi takde pen.

si A bagi pinjam pen dekat B.

si B pon mengisi borang dengan yakinnya. manakala si A entertain (cewah speaking !) customer lain.

da isi bahagian nama dengan IC, tetibe termenung kejap.

B : (monolog sendiri) eh, berapa nombor telefon aku eh ?

bukak handbeg amik henpon buat misscall kat henpon satu lagi (tindakan bijak !)

* nak tunjuk ada 2 henpon la tu *

A : ai, takkan tak ingat nombor IC sendiri ?
B : bukan no IC, nombor telefon ni tak ingat. (sambil gelak sopan...hihihi)

A : ni mesti ingat ape ape je kan.
B : hanya mampu tersenyum kemaluan.

da siap terus B bagi borang kat A. masuk kete start enjin terus berdesup drive.

haha. kejadian ni jadi pagi tadi oke. si B tu mestilah oshin. hahaha. gara gara baru tukar nombor sampai sekarang tak ingat ingat lagi. selalunya oshin ni jenis beli nombor yang senang diingat dan cantik susunannya. kali ni nombor yang dipilih memang nampak cantik tapi susah sikit untuk dihafal. haha.

entah ape ape je kan :p

4 ulasan:

cayob berkata...

ala hai...tak ingat no hp ke..tak ape? sini aku ingat kan...boleh..heheh..sempat lagi aku mengatal..... :)

http://cayob.blogspot.com/

Oshin berkata...

haha nak ingatkan mcm mana tu ?

Asyikin berkata...

banyak sangat phone, mcm tu le jadinye. hihihi

Nabila Huda berkata...

hahaha. lain kali tulis atas kertas terus la.hihihi