9 Julai 2011

bersih ke ?

salam sumer...

sebenarnya oshin malas nak amik port pasal perhimpunan bersih yang ntah hape hape tu. rasanya tak payah la nak tunjuk hebat sangat. kalau rasa macho dan terpelajar tak perlu kot nak buat demonstrasi macam tu. masing masing da ada kepala otak leh pikir kan.

apa yang korang dapat dengan berkumpul macam tu ? rasanya bukan makin BERSIH kot tapi makin mengotorkan adalah. maksud oshin kat sini. keadaan sekeliling. kalau tak caya korang tengok la lepas demonstrasi tu. bersih ke kotor kawasan stadium tu ?

kenapa mesti nak kumpul orang ramai ramai untuk suarakan pendapat ? kenapa tak sendiri datang dan berjumpa dengan pihak yang sepatutnya di jumpa. orang kata kalau betul anak jantan one by one. tak perlu bawak kaum bagai untuk tunjuk hebat.

sebab tu kalau orang yang gaduh bila bawak geng ramai ramai, orang kata pengecut. sebab tak berani datang sorang melawan. mesti ada geng kat belakang. tak best la der ! huhu. bila oshin da bebel mula lah merapu. ni pendapat oshin je oke !

bila melibatkan hal gaduh gaduh ni memang oshin malas nak amik port. lagilah kalau melibatkan kes orang yang rebutkan kuasa. tapi tak pastila niat mereka mereka ni untuk apa. *walaupun tau tapi tak nak amik tau* sudah sudah la tu. kan da dibuka ruang dan disediakan pelbagai medium untuk berbincang. tak perlu la nak panggil semua sanak sedara pakcik makcik dok ikut kumpul ramai ramai, sesak sesak. kang ada yang pengsan, pitam. sapa susah ?

kalau buat untuk rakyat perhimpunan ni. pikir dulu kesan yang akan timbul sebelum buat sesuatu. sekarang ni je da nampak apa kesan die kan. jem sana sini. semua orang merungut dan memaki hamun. ini ke yang korang nak ? tepuk dada sakit sendiri la eh.

* peace no war *

4 ulasan:

faisal apardi berkata...

orang yang sepatutnya terima pendapat dah tak mau amik tau..bodoh sombong...semua ikut je telunjuk orang atas..patutnya kena adil dan amanah la..banyangkan dalam 1 umah ade 8 orang pengundi yang kita tak kenal..bukan tu kotor..sebb tu nak bersih...ceh

osHin berkata...

uik...adakah kemarahan telah dilepaskan ke oshin...oh tidak ~~~~

Ajeyy Rawk berkata...

tak tau nak komen apee daaa .. huhu :)

jom join bloglist saya :)

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/jom-join-bloglist-ajeyy-rawk.html

Rai berkata...

hehe..cari lah info yg tepat mengenai bersih..tujuannya dibuat. harap2 PRU13 nanti takde dah 88 org pengundi duk dalam satu rumah.. :D