7 Mei 2011

memaafkan atau dimaafkan

assalamualaikum

hatoi. apa da mood tak dak petang-petang cenggini. *eh bukan tiap masa ke mood ting tong. haha. tapi siyes kali ni tahap kebosanan yang melampau-lampau. tahap giga gaban pon kalah oke. siyes ni. da tahap tak tau nak buat apa da. hatoi.

tetibe rasa nak buat satu entri tentang maaf memaafi. haha. *ada ke perkataan tu. adoi. perosak bahasa la ko oshin weh. marah pak ungku aziz tau tak? mintak ampun pak. *sambil melutut dan nangis mintak maaf. huhu.

tak tau nak luah camne. tapi cik oshin rasa nak luah jugak. sebab da takde sape nak dengar lawak bodoh oshin skang nih. semua sibukkan diri. tak nak layan cik oshin. *mencebik sambil hentak kaki.

rasanya kerap kali la hati cik oshin ni dilukai dan disakiti. cewahh. betul la. kali ni tak tipu. bukan dugaan. bila terkena tu rasa macam kene siat-siat dengan pisau yang baru lepas kene asah. *kali ni bukan pasal CINTA oke. paling sakit bila dilukakan oleh orang yang rapat ngan kita. sakit sangat-sangat.

cik oshin memang kalah ngan orang yang cik oshin sayang. kalau mintak tolong pape mesti jadi lembut terus hati. huhu. sesusah mana pon cik oshin tolong. walaupun lepas tu cik oshin yang merana. *tak patutkan dera diri sendiri. tapi sebaik mana pon cik oshin bila sekali tersilap terus kene hentam. sakit sangat-sangat. memang cik oshin akan nangis kaw-kaw punye.

bila orang tu mintak maaf. memang akan rasa serba salah. tak sampai hati tapi takut kalau terkena lagi. cik oshin belajar untuk keraskan hati. cuba untuk tak turuti segala permintaan orang yang disayang tu. dan ada juga la yang berjaya. tapi lepas tu siap la kan. kene kutuk, maki, dibenci dan macam-macam lagi. huhu. takpelah. orang macam tu bermakna tak pernah ikhlas untuk bersama kita kan.

kalau awak baik hati picit la sini yep. KLIK

4 ulasan:

CutieIntan berkata...

saya pun susah kalau orang minta maaf..memang boleh memaafkan tapi ayah nak melupakan..tu pun masalah gak tu

osHin berkata...

tengokla atas apa yg die buat...kalau smpai menjatuhkan maruah mmg selamat tinggal la...hahaha

twinscraftlife berkata...

Hi! please do visit our blog! we sell
purely handmade products such as pouch,
earrings, cards, hp strap, cute items!
쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
http://twinscraftlife.blogspot.com/

aboyandnick berkata...

Dekati kami Chef Muda di Dapur Bujang
http://dapurbujang-aboyandnick.blogspot.com/
Medan pertemuan yang menjanjikan keseronokan.
Kami akan berikan resepi terbaik juga info-info menarik untuk di kongsikan bersama anda.
Bertemu kami Chef Muda Aboy dan juga Chef Muda Nick di sini.
Harap kita dapat berkongsi lebih banyak lagi