10 Februari 2013

Happy Chinese New Year !

Assalamualaikum,

Di kesempatan ini Oshin nak ucapkan....
Buat rakan-rakan berbangsa Tionghua dan Chinese yang menyambut hari perayaan ini.
Bagi yang bujang macam Oshin bolehlah mintak angpau kan. hehe.
Malam tadi pon da meriah sakan bunyi mercun sana sini.
Sama seperti tahun-tahun sebelum kawasan perumahan Oshin memang meriah.
Kiri kanan depan belakang penuh pancaran bunga api dan mercun.
Tambah lagi jiran sebelah rumah Oshin pon berbangsa Cina.
So tepat jam 12 diorang akan bakar mercun.
Maka meriahlah taman perumahan kami dengan letupan mercun tu.
Tapi pelik kan bila kaum Cina main mercun jarang kita dengar ada yang masuk hospital.
Bila perayaan kita, tiap hari mesti ada je yang masuk berita.
Terlalu berani atau kurang berhati-hati ?
Renung-renungkan dan selamat bercuti !

3 ulasan:

kaizen berkata...

mmg slalu cmtu... hahaha

ct kektus berkata...

kamung kite tak ada orang cia. maka mercun2 ni tak ada. hehee :D

AenuMiza berkata...

harga mercun kita x sama harga mercun cm dey'll beli.. kita buatan sendiri hihihi